۸۰ درصد خدمات تأمین اجتماعی به صورت الکترونیکی ارائه می شود
صریر: مدیرکل تأمین اجتماعی، توسعه خدمات غیر حضوری همگام با توسعه شعب تابعه را از اقدامات موثر سازمان در جهت تسهیل امور مخاطبین در طی سالهای اخیر دانست و گفت، در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد خدمات مرتبط با مشتریان به صورت الکترونیکی انجام می شود.
به گزارش خبرنگار صریر در تبریز، جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در استان پراخت و اظهار داشت: مطالبات معوق سازمان تأمین اجتماعی از کارگاههای تحت پوشش بالغ بر ۵۳۰ میلیارد تومان است.
وی، از وصول ۲۵۶۷ درخواست بخشودگی جرائم از دهم اردیبهشت ماه لغایت دهم تیر ماه ۹۷، در قالب قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب خبر داد و افزود: بر این اساس ۱۹۱ میلیارد تومان از بدهی های معوق کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی، تقسیط و بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان از جرائم تأخیر پرداخت حق بیمه مشمول بخشودگی شده اند.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان، با تأکید بر نقش سازمان تأمین اجتماعی در جهت تحقق شعار سال، اقدامات سازمان در جهت بهبود فضای کسب و کار را تشریح کرد و اذعان داشت: تسهیل صدور کارت بازرگانی، تسهیل بازرسی از دفاتر قانونی با بازرسی از دفاتر مربوط به آخرین سال مالی، تقسیط بلند مدت بدهی های کارفرمایان مدیون و نیز اجرای بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب از جمله اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در جهت بهبود فضای کسب و کار بوده است.
سمساری همچنین با تأکید بر اینکه رابطه معناداری میان اشتغال و توسعه تأمین اجتماعی وجود دارد، تأمین اجتماعی پایدار را پیش نیاز دستیابی به عدالت اجتماعی دانست و تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی همعرض با دستگاههای فرهنگی و رسانه ای در این حوزه نقش آفرینی نموده و قطعا عزم سازمان بر این است که با استفاده از پتانسیلهای موجود، در جهت تحقق شعار سال گام بردارد.
وی از اجرای طرح مشوق بیمه ای سهم کارفرما در راستای تحقق بسته های رونق تولید و اشتغال در استان همگام با سراسر کشور خبر داد و گفت: کارگاه های تولیدی و خدماتی که دارای مجوز فعالیت معتبر از مراجع رسمی کشور بوده و حداقل دارای دو نفر نیروی کار تحت پوشش بیمه باشند، می توانند با بکارگیری بیکاران دارای مدرک کارشناسی و بالاتر که حداقل سه ماه از ثبت نام آنها در مراکز کاریابی و مشاوره سپری شده است، مطابق ضوابط مقرر، از ۲۰ درصد معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار شوند.
پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از تعهدات بلند مدت اداره کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی
مدیر کل تأمین اجتماعی استان با بیان اینکه ۲۸ شعبه اصلی، ۷ شعبه اقماری و ۸ کارگزاری رسمی به ارائه خدمات به ذینفعان در سطح استان اشتغال دارند، اذعان داشت: بالغ بر ۶۷۸ بیمه شده اصلی و ۱۶۷ نفر مستمری بگیر و بازنشسته تحت پوشش تأمین اجتماعی استان می باشند و طی سال ۹۶ از بابت تعهدات بلند مدت، شامل حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، ۲۲۱۵ میلیارد تومان در استان هزینه شده که این رقم در سه ماهه اول سال ۹۷ بالغ بر ۵۶۴ میلیارد بوده است.
وی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان را نیز ۱۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ماهانه ۱۴ میلیارد تومان از بابت مقرری به مشمولین بیمه بیکاری پرداخت می گردد.
۸۰ درصد خدمات مشتریان به صورت الکترونیکی ارائه می گردد
مدیر کل تأمین اجتماعی، توسعه خدمات غیر حضوری همگام با توسعه شعب تابعه را از اقدامات موثر سازمان در جهت تسهیل امور مخاطبین در طی سالهای اخیر دانست و گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد خدمات مرتبط با مشتریان به صورت الکترونیکی انجام می گردد.
وی ارائه لیست حق بیمه، ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی، صدور برگ پرداخت حق بیمه، مشاهده سوابق بیمه شدگان و مشاهده احکام و فیش حقوقی مستمری بگیران را از جمله خدمات غیرحضوری سازمان عنوان کردو افزود: با تکمیل پروژه پرونده الکترونیک و نیز تعمیم نسخه درمانی الکترونیکی به مراکز غیر ملکی سازمان، حلقه خدمات غیر حضوری سازمان تکمیل و شاهد تحولی بنیادین در خدمات سازمان خواهیم بود.
سمساری، با بیان اینکه میز خدمت در جهت ارائه خدمات کمی و کیفی سریع و آسان به مخاطبین در تمامی شعب تابعه استان مستقر شده است، اذعان داشت: سیستمهای سنتی ارائه خدمات در حال حاضر پاسخگوی مراجعین نبوده و لذا سازمان تأمین اجتماعی ضمن حذف فرآیندهای زائد اداری و ادغام فرآیندهای مشابه و فاقد ارزش افزوده، غنی سازی شغلی کارکنان و تربیت نیروی کار چند پیشه را در دستور کار قرار داده و در جهت مدیریت تفویض اختیار و ارائه خدمات با ساختار فرآیند گرا، گام بر می دارد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰